2010. szeptember 7., kedd

infók, fotók

nem olyan egyszerű az új okos telefonommal fotózni, többnyire homályos képeket csinál, de igyekszem vállalhatóan örökíteni digitálisan is, nem csak a drága jó analóg gépemmel.
Nagyon sok esemény van idekint.
Rengeteg interaktív játékos foglalkozás...

Foglalkozunk az MDG-kel. Tudjuk mi az?


Ha csak egyet választhatnál, melyiket tartanád legégetőbb problémának?
Az egyik legokosabb megoldásunk ez a kör volt, amelyben minden egyes elem összekapcsolódik a többivel.
konstruktív káosz...


a demokrácia fája



Néha ki-szabadolunk... dán órán, Dorte-val és sütivel. Ilyen is akad. Egyébként leginkább kárpótlásképpen kaptuk, mert megszállták a patkányok a konyhát, magunkra kellett főznünk.


A dán dalok nem mindig emészthetőek könnyen. Ehhez sem árt a friss levegő meg a matracok. A kezekben a népfőiskolák atyja, Nicolai Frederik Severin Grundtvig által írt és összegyűjtött dalos könyv látható. Szerencsére pár John Lennon meg Luis Armstrong nóta is belefért, hogy a nemzetközi diákok ne fulladjanak meg a sok "khrgeajjae" meg "khrokghekhrjoppae" szerű szavak sodró áradatában. Az öregről van is egy fotó az iskolában, a könyvtár egyik termének falán díszeleg. Azt mondják nagy kujon volt, még öreg korában is igen termékeny volt minden téren. Annyit érdemes megjegyezni róla, hogy igen felvilágosult szellem volt. Nem tudom, hogy volt-e előtte más is, aki ezt mondta volna, de Dániában őt tartják a 'School for life' non-formális oktatás megteremtőjének. Ezt éljuk meg mi is. Megérdemelne a népfőiskola egy külön bejegyzést, meg is fogom tenni nemsokára.

egy Future mapping nevű technikát tanultunk egyik délután, aminek végeredménye csoportos munka volt. Az egész teljesen szabad asszociációval indul, megtaláljuk egy téma gyengeségeit, erősségeit. Csoportosítjuk a felmerülő szavakat, majd kialakul egy szűkebb keret, amin belül már konkrétumokról is lehet beszélni. Mi a világról és a Krogerupról, az iskoláról gondolkodtunk, hogy meg is tudjuk valósítani, ha akad jó ötletünk. Az egyik csoport azon dolgozott, hogyan lehetne melegebb szobákat és termeket fenntartani, mert elég hűvös van itt, szó mi szó. A másik csoport olyan programot talált ki, aminek keretében élettörténeteket oszthatnánk meg egymással, az egész életen át való tanulás szellemében. A mi csoportunk a 'fitnesz terem' problémát bővítette-értelmezte át egy kicsit másik irányba terelgetve, mi a tudatosság megteremtésén gondolkodtunk, ami nem csupán a fitneszre vonatkoztatható, hanem életmódunkra is.

majd aztán ennek a módszernek a segítségével állítottuk fel a tervünket, mely egy holisztikus életfelfogást tűz ki célul maga elé, mozgáson és a technikákban való elmélyülésen keresztül.


Ahogy említettem, főzőcskéztünk párszor az utobbi napokban..
néha enni is kell.. az iskola koli részében egy folyosón lakunk együtt Crossing Borderesek (CB), ahol van konyha, ami közösségi helyünk, no és a mosdók.
Itt látható a magyar buddhista szekció és jobb szélén Salma.



Asszem tényleg eltelhetnének hetek is akár úgy, hogy ki sem teszi az ember a lábát. Hétvégén még taalán, de hétközben elég nehéz, akár még az udvarra is kimenni. nincs idő, feszít a sűrű program. De ha az ember kimerészkedik..:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése